home *** CD-ROM | disk | FTP | other *** search
/ BCI NET 2 / BCI NET 2.iso / archives / telecomm / bbs / wwbbs26.lha / WWBBSDoors / cybmods2.lha / hacker46.lha / hacker / Ver4.5.Txt < prev   
Encoding:
Text File  |  1993-01-26  |  4.6 KB  |  93 lines

  1.  
  2.                          -=> Hacker v4.5 <=-
  3.                       Update By Joseph Barrero
  4.                          Aka : Diamond Back
  5.                      FLIPSIDE BBS (305)596-6711
  6.  
  7. History:
  8.  
  9.    I did not write any of the previous versions of this program nor do I
  10. take any credit for any of the previous versions.  I simply expanded on
  11. it.  I would however like to thank Patrick Baker for the original idea
  12. and program, version 2.5,  and Bob Maple for producing the 4.0 version
  13. of the program.
  14.  
  15. Disclaimer:
  16.  
  17.    This program is distributed for the use of REGISTERED C-NET SYSOPS.  I
  18. do not take any responcibility for the use or misuse of the program as I
  19. do not take any responcibility for any damage which may have been caused by
  20. this program.  I'm not saying that this program will damage anything,
  21. however, I do not want to be blamed for freak accidents in which this
  22. program or any other program is associated to.
  23.  
  24. Important Note:
  25.  
  26.    Since the change from 2.5 to 4.0 were so large I decided to provide you
  27. with the 4.0 information as well.  Please read those files which I've
  28. placed within the sub-directory 'Hacker/Docs4.0'.
  29.  
  30. Update:
  31.  
  32.  1) The player may now exit the game with x amount of turns left and
  33.     play again within the same day and keep the same amount of turns left.
  34.  2) The program now knows when a player has played his maximum turns for
  35.     one day.  If the player has played all of his turns, the program
  36.     will inform the player to try again tommorrow and take him back to
  37.     the prompt in which the game was loaded from.
  38.     NOTE: I have set the maximum amount of turns to 30.  However, Access
  39.     level 23 will over not be affected by this.
  40.  3) I have included an Add command within the Dial prompt.  This will
  41.     allow you to add any new listings for either the Local Numbers, The
  42.     MainFrame Numbers, the Gov't Numbers, and the Wardialer numbers.
  43.     NOTE: Do not set the Megs over 999.  I did figure out a way to get
  44.     a pseudo-random number greater than 999 but it's even pseudo'r than
  45.     the random command itself.  I did not incorporate it into this version
  46.     simply because it takes to long to become powerful enough to hack out
  47.     999 megs.
  48.  4) There is finally an end to this game.  The object is to beat the
  49.     HAA computer; which is randomly generated every time someone wins.
  50.     The number to the Hackers Assoc. of America computer can only be
  51.     gotten though the wardialer thus making winning a bit harder.
  52.     Once a player beats the HAA computer his name will be added to the
  53.     winners file which is displayed at the beginning of the game.  However
  54.     this file will not be created until at least one person wins.
  55.     You will recieve an message in your log file informing you of when
  56.     someone wins and all the player's files will be deleted in order to
  57.     start a new game.
  58.  5) I added a wardialer to the game.  I feel no 'Hacker' would what to
  59.     be without one.  I added this option as part of the HAA.  When
  60.     a player uses the wardialer, the player will receive a list of
  61.     phonenumbers the wardialer has found.  When these phonenumbers are
  62.     hacked through the TERM command, the player will receive twice the
  63.     amount of experience points he normally would have from hacking a
  64.     regular board.  The trade of is that the user must pay to use the
  65.     wardialer and he must keep a list of the numbers he's found for
  66.     himself.  NOTE: The number to the HAA computer can only be found
  67.     through the use of the Wardial thus making the wardialer an essential
  68.     part of the game.  Players with an access of 23 do not get charged
  69.     for the Wardialer and may do a CHECK command to get instant results
  70.     with even having to run the Wardialer.
  71.  6) Options such as the Check and Add commands which are strictly for
  72.     the Sysop, or users with access 23, are not shown in the menus for
  73.     other players to see.
  74.  7) I've added a scan option to show a list of users which are not 'Trashed'
  75.     and thus may be hacked.  This also will cost the player money if he
  76.     does not have access 23.
  77.  
  78. This version should not take up too much more memory than the previous 4.0
  79. version since I mostly used varibles which had been declared in 4.0.  I
  80. don't think I've left anything out, however, if I did, well, I'm sorry.
  81.  
  82. If you have any trouble setting this program up, it frequently crashes, you
  83. want a new update, you want to send me a new update, you want to send me
  84. money(Hehehe), you want to send me any pfiles, or if you just want to be
  85. social, then give me a call on the FLIPSIDE, (305) 596-6711.
  86.  
  87. PS: I love Pfiles, so if ya have any, then do call.  We maybe able to work
  88.     out a swap.
  89.  
  90. I maybe also contacted on future world as DIAMOND BACK
  91.  
  92. Enjoy!
  93.